2007. március 30., péntek

Hi all!

Pentek delutan van, ma este az itteni Belga sorozobe megyunk kagylot enni a valtozatossag kedveert.:)
Tegnap szilvasgombocot csinaltunk, mert a Barbara (svajci lakotarsunk) az ajandekba hozott magyar szakacskonyvben megtalalta a receptjet es mindenkeppen ki akarta probalni. Hat en gyurtam a tesztat hozza, eleg komoly szenvedes volt el kell, hogy aruljam.. Mondhatnam szopas, de azert jo lett, meg aszilvasgomboc is. Bar a Barbara prezli nelkul ette, amitol szerintem eleg furcsan nezett ki, de o tudja...
Kulonben ez az egesz fozes dolog csak azert alakult, mert itt ket napig megallas nelkul szakadt az eso, es nem tudtunk sehova se menni. Ma mar csak neha szemerkelt egy kicsit... Viszont annyi eso esett, mint allat. A hirekben mondtak, hogy 50 eve nem volt ennyi egy nap alatt. Egy tolunk kb. 100 km-re eszakra levo varoskaban, Kerikeriben 471 mm eso esett egy nap alatt... Csak ugy megemlitem, hogy Budapesten az eves atlag olyan 800 mm, az Alfold szarazabb reszein meg 450-500 mm... Szoval qrva sok eso esett, es ezert a folyok is megaradtak, mint allat. Na most Uj-Zelandon komoly folyokrol nem lehet beszelni, mert a tenger mindenhol nagyon kozel van. 125 km a legtavolabbi pont a tengertol.:) Igy en inkabb csak patakokat mondanek. Na de mindegy a lenyeg, hogy megaradtak, ezert egy csomo utat le kellett zarni. Raadasul a dagaly is jol megszivatta a folyok mellett eloket, mert visszanyomta a vizet, es nem engedte a tengerbe folyni...:) Szoval eszakon jopar birka farmot elontott a viz.:)
A sok viz miatt most meg nagyon magas a paratartalom. Ez egyebkent amugy is magas az ocean miatt, de most szerintem olyan 100% korul lehet. Ami engem kulonosebben nem zavar, egy gond van vele, hogy ma mostunk, mert mar alig van tiszta mezunk, de rohadtul nem akarnak szaradni... Es meg a szel se fuj igazan, hogy egy kicsit legalabb segetsen a szaradasban...
Es a rossz ido miatt szerdan olyan tortent, ami meg soha miota itt vagyunk...: Nem lattuk a Napot. Hat ennek is el kellett jonnie egyszer....:)
Tegnap voltam meg allasinterjun is megint. A Salvation Army (magyarul: az udvhadsereg:) ) nevu kereszteny gyulekezet hirdetett meg egy sofor allast, amire persze jelentkeztem, mint mar kb. 70 helyre.. Szoval a szakado esoben elmentem a templomjukba, ahol egy soldier (katona) es a captain (a vezetojuk, a kapitany) kerdezgetett.(Mert igy hivjak magukat:) ) Vagyis inkabb csak meseltek, hogy mi lenne a melo, inkabb en kerdezgettem...:) A melo tetszene is, mert arrol lenne szo, hogy ha valaki felajanl valamit nekik, akkor nekem kene elmenni erte az emberhez egy furgonnal, folpakolni a cumot, es bevinni a boltjukba, ott meg kipakolni es elpakolni a helyere, hogy el tudjak adni. A bevetelt meg odaadjak a szegeny arva maori gyerekeknek, meg mittudomen, hogy kiknek..:) A problema az allassal az, hogy igazabol rafizetes nekem, mert csak resz-munkaidos munka lenne, napi 5 ora. Es csak a repulojegyunk megvaltoztatasahoz kellene egy honapot dolgoznom, es akkor meg nem ettunk semmit, meg nem csinaltunk semmit.... Raadasul emellett nem is nagyon lehetne mas munkat talalni, mert egyik nap koran kell menni, es koran hazajonni, masik nap, meg kesobb menni, es kesobb hazajonni... Persze kerdeztem, hogy ok ezt egy allando munkanak gondoljak-e, vagy csak ideiglenessen kell nekik valaki, mire mondtak, hogy ok mindenkepp evekben gondolkodnak... Ugye mi meg maximum is csak egy evben gondolkodunk (es atverni meg nem igazan szeretnem oket, ez nem Magyarorszag:)...) Ja es meg azt mondtak, mert ugye kerdeztem, hogy esetleg nincs-e teljes munkaidos munkara lehetoseg, vagy valami, hogy a kovetkezo 6 honapban ez a munka es mas sem lesz teljes munkaidos, mert ennyi penzuk van... Az allamtol, meg a varostol kapott penzekbol elnek, meg palyazatokbol... Legalabbis ezt mondtak, es gondolom nem hazudtak, az nem fer ossze a kereszteny erkolccsel... En mar csak tudom....:)))
Mindenesetre hetfon vagy kedden visszaszolnak, hogy mi van, mi meg addig Edikevel megbeszeljuk, hogy mi legyen... A munkahoz lenne kedvem, most tenyleg az szitu, hogy tobbe kerul a leves, mint a hus, hogy egy zsir magyar szolas mondassal zarjam a mai litaniat.(ahogy egy iazi udvhadsereges csavo mondana...:)))))))))) )

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hali!

Na, hat eloszor is nagyon szurkolok hogy ez a munka osszejojjon, mert hat akarhogy nezzuk, ez is vmi... ha az ember meg van szorulva ne valogasson annyira... es innen mar kapnatok ajanlast es esetleg mehetnel reszmunkaidosnek mashova is...
Persze latom en a hatulutoit ennek a melonak, de en amondo vagyok, hogy ha felajanljak semmikepp ne utasitsd vissza.
Ki tudja mire lesz meg jo...

A szilvasgombocot erdekes hogy emlititek, mert epp holnap csinalunk mi is szilvasgomboc partyt...:D Erdekes lesz, mert itt zsemlemorzsa nem nagyon akad, ami meg van, az olyan kemeny, hogy mar komolyan gondolkodtam rajta, hogy azert fogom szaritani a kenyeret hogy legyen normalis hazi zsemlemorzsam...:P

Remelem a hetvegen mar ki tudtok mozdulni es tudtok kirandulni is, a nap meg elobukkan:D

en meg mindig betegapolasban vagyok, amugy meg nem sok ujsag van. Alig varom a jovo hetveget, hogy vegre pihenhessek (husvet! jonnek rokonok... turistaskodas lesz...:D :D

Na puszillak benneteket, hajra azzal a meloval

Anna

Névtelen írta...

sziasztok. en eddig nem irtam, mert galad modon nem tudtam, hogy hogyan kell. irtam saca neked a wiwen, de megertem, hogy sok levelet kaptok...olvasatlak benneteket, gratula a nagy nyaralashoz. saca te mindig azt mondod, hogy nem erted a tobbieket az angol kurzuson, ne legyel mar ilyen kishitu. mondom ezt en, erteeed...:-)
tom: valami melo csak osszejon most mar, majd gondolod rád is, hogy sikeraljon.
jovok pestre majustol. kiprobalom azt a bizonyos szerencset.
majd meg irok, csak most anitanal vagyok a kiraly utcaban, es sietunk, de legalabb tudom mar, hogyan kell irni.
sziasztok, vigyazzataok magatokra.
csao, sanya