2007. március 19., hétfő

Udv!

Hello mindenkinek, aki minket olvas, ismet Tomcsika osztja az eszt..:)
Az elmult heten vegulis eleg sokminden tortent. Buli, kirandulas, hogy csak a kellemeseket emlitsem.
Pentek este elmentuk a Sari osztalytarsaival bulizni. Vegre sikerult egy kicsit tobbet innom, mint amennyit eddig, vagyis kicsit le is reszegedtem..:) A buli jo volt, a csoporttarsak kedvesek voltak a legkulonbozobb orszagokbol. Volt szaudi, japan, svajci, orosz, koreai, brazil, magyar:) vagyis majdnem kontinensrol valaki.:) Hajnali kettore hazaertunk mar, mert szombat reggel 6:30-kor keles volt, hisz indultunk Rotoruara.
Rotorua az egyik legfontosabb turisztikai es maori kozpont Uj-Zelandon.
Utkozben megalltunk Matamata-n, vagy ahogy lattam kiirva az egyik etteremben: MATAx2.:)
Itt van a hires-neves Hobbitland. Az Andrisnak biztos eszebe jut most egy bizonyos januari hajnali 6ora 7perces hoeses, ugy 3 evvel ezelottrol, de kerdezzetek ot, hogy mi is tortent akkor...:))
A Hobbitland egy hatalmas birka farm kozepen van. Peter Jacksonek a tulajdonosoktol bereltek a teruletet, ahol maga a forgatas zajlott 4 honapon keresztul.
Szoval megneztuk a kicsi hobbitok lakasait(amik nincsnek, csak az ajtok), meg az egesz forgatasi helyszint, es hallgattunk sztorikat a forgatasrol, a naplementerol, ami igazabol napfelkelte volt, meg az ugynevezett "party-tree"-rol, ami alatt az oreg Bilbo 111. szulinapjat unnepeltek a hobbitkak.:) Tegnap este mikor hazaertunk kivettuk a tekabol a Gyuruk Urat, es jelenthetem tenyleg ott forgattak a film elso 20 percet Matamata mellett.:)
A pici hobbitkak utan megneztunk egy igazi birkanyirast is ott a farmon. A csavo 3 perc alatt lekopaszitotta a birkat, de elotte direkt mondta, hogy most lassu lesz, hogy jol meg tudjuk nezni.:) Jelenetem a birkanak nem igazan tetszett a dolog...:) Aztan a Sariek (ha nem mondtam volna 3 voltunk kirandulni a Barbaraval, aki ugye szinten itt lakik) megetettek 2 birka baby-t. Ugy cupakoltak a "cumisuveget" a kis birkak, mintha eletukben nem ettek volna semmit. Eleg vicces volt.:)
Delutan 4 fele erkeztunk meg Rororua-ra. Kerestunk szallast, es beneveztunk az esti maori estre es a vele egyutt tartott hangi-ra. A hangi gyakorlatilag egy nagy zabalast jelent maoriul. Hogy tenyleg mindenki ertse hust krumplival vazze.:) Szoval nekem tetszett...:)))
A maorik egy haborus kenuval erkeztek, majd kb. egy oras izelitot kaphatunk a mindennapjaikbol tanccal, zenevel, enekkel, harccal, meg minden joval. Eleg elvezetes volt. Legalabbis nekem tetszett, azt hiszem Edikenek is.:) Utana a vacsi, mint mar emlitettem jo volt.:)
Este egy oraval tobbet alhatunk, hisz itt elkezdodott a teli idoszamitas. Tehat jelen pillanatban 11 oraval vagyunk elobbre, de ha otthon elkezdodik a nyari idoszamitas, ami nemtom mikor lesz, akkor mar csak 10-zel leszunk..:)
Vasarnap egesz nap Rotoruan voltunk. Rotorua a maori dolgok mellett arrol hires, hogy nagyon sok meglegvizes furdoje van, mert egy vulkanikusan aktiv teruleten fekszik. A melegviz mellett talalhato itt tobb gejzir is. Igazabol sose lattam meg gejzirt, ezert ez tok nagy elmeny volt. A legnagyobb, amire kb 1 orat kellett varni ugy 25-30 meter magasra lovelet fel. Volt meg itt bugyogo iszap, gozolgo szikla, meg irtazatos zaptojasszag..:))
Egy fincsi ebed utan beneztunk a Rotorua Museum-ba, ahol tulajdonkepp semmi erdekes nem volt, de kifizettunk erte $11-et.:) Aztan setaltunk meg a Rororua-to partjan, ami szinten nagyon budos volt, hisz gondolom az osszes meleg viz, gejzir, meg minden mas oda folyik bele.
Rotoruan a kulturalis es termeszeti programok mellett egy csomo adrenalin novelo kalandot lehet csinalni. Szerintem leginkabb ezert kozkedvelt a turistak kozott.:) Lehet helikopterezni, sky-diving-olni, bungy jumping-olni, bringazni, gyalogturazni, nyari bobozni, es lehet zorbing-olni is. A zorbingolas egy kb. 5 eves dolog. Rotoruan talaltak ki, es ha jol tudom egyenlore csak itt lehet csinalni az egesz vilagon. Szerintem lattatok mar, itt arrol van szo, hogy az ember belemaszik egy rohadt nagy felfujt gumilabda belsejebe, es aztan a gumilabdat leguritjak egy kb. 200 meter hosszu lejton. A labdan belul viz van, de csak egy keves, es mikozben az ember gurul lefele, ebben a vizben hempereg. Na ezt csak azert tudom, mert en is kiprobaltam..:) Tok jo volt, de komolyan.:) Gondoltam, ha egyszer mar itt jarok meg szep, hogy kiprobalom, se Edike, se BArbara nem akarta, ok fenykepeztek, ugyhogy majd rakok fol a kepekbol..:)
Kulonben erdemes lenne ebbol business-t csinalni otthon. A Szigeten, meg amugy kulonben is szerintem ezrevel jonnenek az emberek, mert tok jo.:)
Kozben persze munkat is keresek. Tovabbra sincs semmi..:( Voltam egy interjun egy kavezoban, de semmi referenciam nincs, meg hat nem is ertek hozza, persze ezt nem mondtam.:) Azt mondtak, majd hivnak, de ez mar majdnem egy hete volt...:(( Aztan sajnos nem lettem pizza futar sem, mivel ez a munka a varos masik vegen lenne, es azt mondtak, hogy az odajutas nehezsegei es koltsegei miatt nem tudnak alkalmazi, es mint ahogy kiderult a kb. egy oraval ezelotti telefonbeszelgetesbol csak napi 3-4 orarol lenne szo, szoval meg se erne...:((( Amugy naponta kb. 3-4 helyre kuldom el a kulonbozofelekepp megirt, atirt, javitott, valtoztatott oneletrajzomat, de nagyon nem akar osszejonni semmi.....:( Hat majd meglatjuk, nem adom fel, max. ha nem sikerul hazahuzunk majusban egy Deli-szigeti es egy Rarotongai nyaralas utan...
A masik szomoru hir, ami a mult heten kaptam, hogy az egyik ismerosunket es csaladjat nem engettek be az orszagba, es haza kellett menniuk masnap.:((( Ha esetleg olvassatok: Mindketten nagyon szomoruak voltunk a Sarival a hir hallattan. Remeljuk, hogy azert minden ok veletek! Fel a fejjel!!!
Na udv! Majd rakok kepeket is!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Amiable dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Say thank you you for your information.